Try to make students think about performance of scheduler dispatching.
[pintos-anon] / doc / threads.tmpl
index 98c5c5c54e9c1c99693449934990572c00d559d0..6afb34f4e51ca0c6f3def2d90a4def683d1ed17d 100644 (file)
@@ -118,12 +118,15 @@ ticks   A   B   C   A   B   C   to run
 >> table uncertain?  If so, what rule did you use to resolve them?  Does
 >> this match the behavior of your scheduler?
 
+>> How is the way you divided the cost of scheduling between code
+>> inside and outside interrupt context likely to affect performance?
+
 ---- RATIONALE ----
 
->> Critique your design, pointing out advantages and disadvantages in
->> your design choices.  If you were to have extra time to work on this
->> part of the project, how might you choose to refine or improve your
->> design?
+>> Briefly critique your design, pointing out advantages and
+>> disadvantages in your design choices.  If you were to have extra
+>> time to work on this part of the project, how might you choose to
+>> refine or improve your design?
 
 >> The assignment explains arithmetic for fixed-point math in detail, but
 >> it leaves it open to you to implement it.  Why did you decide to